Dumleslaget 2009

Då ska jag försöka sammanfatta denna helgen som varit helt underbar och något som jag sent kommer att glömma.
 
Fredag: Åkte upp redan klockan tio och på vägen upp stannade vi för en bit mat i varberg , efter en liten macka där fortsatte vi får färd upp mot Göteborg , i minibussen satt Lovisa , Matilda , Emelie, Lina och jag , ock så björn så klart som körde oss upp. Efter att vi kommit upp gjorde vi i ordning på rummet och sen gick vi ner till hallen för att spela vår första match mot Ale tror jag och det blev vinst med 2-0 där jag gjorde första målet ! . Efter matchen duschade vi och chillade på rummet lite för att sedan gå ut och äta på resturang som en liten avslutning på det hela , det är ju trosts allt sista gången med laget , det blev en pasta och en pizza som jag och matilda dealde på och efter det blev det en ganska tidig sängång efter det att vi kollat på Rökes P18 klockan tio.

Lördag : Gick upp vid halv nio och sedan ner och äta frukost , ingen särskilt god men det funkade ändå med lite fil. Eftersom vi inte hade match förräns 18.50 kunde vi göra vad vi ville på dagen och det blev en hel del innebandy tittande och även en allsvensk fotbollmatch Göteborg- Djurgården , där Djurgården fick storstryk med 6-0 men vädret var underbart och det ända negativa var att jag , matilda och emelie hamnade i supporter bråket och vi var rent ut sagt jävligt rädda , matilda blev sparkad och hade ont , jag var rädd och man såg tårarna i ögonen på mig , som tur var stod där grabbar längst in mot väggen som drog tag i mig och drgo väck oss från det hela. När vi sedan chockade lyckades ta oss därifrån så kom vi in på fel platser och jag skällde ut en kärring för hon hade suttit fel men det var vi , men men sånt som händer . Vi är där det händer helt enkelt , inte sant matilda ? ;)
Vi tog oss hem säkert och lugnt och det var dags att ladda för match mot Varla , och det blev återigen en vinst fast på 9-0 denna gången. Skönt och även idag blev det tidig sängågn , med tanke på att det väntade tre matcher på söndagen.
Tabellen på lörda kvällen såg inte annat än bra ut !

Söndag: Söndagen började med en tidig match och ett helvete , blev en förlust mot Årsta med 2-0 , jag pallade inte trycket och höll på att svimma , eftersom jag inte ätit och druckit tillräckligt , fick proppa i mig socker och annat för att orka stå på benen , hela jag var som ett asplöv och bara skakade.
Efter matchen bli Hanna sjuk och får ont i magen vilket slutar med att hon får åka in på sjukhuset för antagligen blindtarmen och vi får klara oss utan henne resten av cupen . Vid fem tiden mötte vi Jönsköping och med tio spelare var det tungt att spela , snurrade runt på tre backar i första och sedan fick elin gå ner , vilket hon gjorde väldigt bra. Det blev en storrförlust med 5-0 och vi pallade inte trycket . Fick sedan fem timmars vila igen och spelade sista matchen klockan elva , där vi trodde att det var kört men tydligen så om vi hade vunnit den hade vi gått till final , snacka om jämt. Men vi förlorade den med 4-1 mot ett betydligare bättre lag och det var svårt att hålla emot med tårarna , det var ju vår sista match tillsamman , känns förjävligt och nu vet jag varken ut eller in.
Väl uppe på rummet efter duschen mötte vi tre stycken p95 , dom stackarna skulle upp och spela match klockan åtta och de kunde inte sova för att deras ledare snarkade så mkt , vi tyckte allmänt synd om dom.  Jag somanade däremot ganksa så tidigt klockan två sov jag som en stork , sleten stork.

Måndag: Studtsade upp klockan åtta för att ner och kolla på P95 som fick storsryk mot Pixbo , inte så konstigt kanske. Efter den matchen blev det att kolla rökes kvartsfinal som även där blev en förlust. Det belv till att packa in i bilarna och ge oss hemåt , tack och lov. Stannade efter neo ch en halv timme och åt , kändes som vi hade kört i fem min med et var ju inte så kontigt eftersom jag somnade så fort jag gick in i bilen , sov nästan hela vägen hem och väl hemma var det skönt att bli mött av pappa och lillasyster. Hemma möttes jag av mamma också , kom överns med henne om att inte sova , för jag vill sova på kvällen , men det tog en timme sen gick det inte att umgås med mig för jag var så sur. Gick ut och ka mig med täcke och kudde på studsmattaen för att läsa , somnade in ganska snabbt och väcktes en timme senare av Kalle och Alex , brydde inte mig så mkt utan somnade in igen , väcktes en timme senare av mat och efter det var klockan sju och då gick jag och la mig och somnades bums ! , sov till klockan sju imorse.

Tisdag; Enormt skönt att vara tillbaka i skolan faktiskt att få träffa alla . det har ju ändå bara gått en vecka , jaja i alla fall startade med grupp arbetet som fortsätter imorgon hemma hos Christioffet.
Nu ska jag snart gå coh duscha och sedan sova , har precis spelat match , som vi vann föresten . :D

puss*k.nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0